Declarația Avocatului Poporului cu referire la cazul medicului care a fost filmat în timp ce discuta cu o pacientă vorbitoare de rusă

Declarația Avocatului Poporului cu referire la cazul medicului care a fost filmat în timp ce discuta cu o pacientă vorbitoare de rusă
Sursa foto: Facebook/ IMSP Spitalul Clinic Republican „Timofei Moșneaga”

Avocatul Poporului anunțăa sesizat Ministerul Sănătății și Spitalul Clinic Republican în scopul inițierii unei cercetări în privința doctorului care a fost filmat în timp ce discută cu o pacientă vorbitoare de rusă.

Într-un comunicat publicat vineri, 21 iulie, Avocatul Poporului despretea „organizarea unui control complex a circumstanțelor și a motivelor care au nevoie de acest incident”.

„În legătură cu apariția informațiilor în spațiul public, referitor la comportamentul discriminatoriu și înjositor admis de către personalul medical din cadrul Spitalului Clinic Republican în raport cu o pacientă, la 21 iulie 2023 Avocatul Poporului sa sesizat din oficiul privind respectarea drepturilor și libertății omului în conformitate cu Legea nr. la acest capitol. În acest context, Ombudsmanul a sesizat Ministerul Sănătății, Spitalul Clinic Republican în scopul inițierii unei cercetări în privința personalului medical implicat în cazul respectiv, organizării controlului complex a circumstanțelor enunțate și mediatizate în spațiul public, inclusiv analiza circumstanțelor și a motivelor care au dus la acest incident. Precum și, dacă persoana agreată verbal a beneficiat de servicii medicale solicitate/necesare. De asemenea, Avocatul Poporului a sesizat și Consiliul pentru Egalitate în scopul examinării cazului respectiv după competență”, se arată în reacția Avocatului Poporului.

Astfel, Ombudsmanul „condamnă orice comportament care aduce atingere drepturi și libertăți fundamentale ale omului și pledează pentru respectarea drepturilor pacienților fără deosebire de rasă, naționalitate, origine etnică, limbă, religie, sex, opinie, apartenență politică, avere sau de origine socială” .

În același timp, Avocatul Poporului „îndeamnă pacienții să dea dovadă de un comportament demn și respectuos în raport cu personalul medical din instituțiile medicale, indiferent de rangul acestora”.

Acum o zi, pe canalul de Telegram „Кишинёв в теме” a fost publicat un video în care un medic ORL discută cu o pacientă vorbitoare de limba rusă, pe care o critică pentru faptul că nu a învățat limba română. În timp ce examinează o radiografie, medicul se arată nemulțumit de fapt că pacienta răspunde în limba rusă.

A doua zi, conducerea Spitalului Clinic Republican „Timofei Moșneaga” a venit cu o reacție, menționând că acest caz va fi analizat în cadrul Comitetului de etică al instituției.

Ulterior, a doctor declara că pe rețelele de socializare ar fi ajuns doar o parte din discuție, care ar fi fost ruptă din context. Mai mult, susține că, după publicarea imaginilor video, ar fi primit mai multe amenințări cu moartea pe rețelele de socializare.